תמורת 150 מיליון ש”ח: ברק רוזן קונה את “תיקון עולם” בישראל

איש העסקים ברק רוזן, המוביל את חברת "קנביט" הקטנה שתחל בקרוב פעילות בענף הקנאביס הישראלי, חתם עם בעלי "תיקון עולם" צחי כהן על מזכר הבנות לרכישת הפעילות הישראלית של החברה המפורסמת בעבור 42 מיליון דולר.

עסקת ענק בשוק הקנאביס הישראלי: החברה הציבורית “קנביט” (Cannbit), של איש העסקים ברק רוזן, תשלם 42 מיליון דולר (148 מיליון ש”ח) עבור פעילות חברת הקנאביס “תיקון עולם” בישראל ובמדינה נוספת באירופה. במידה ובעקבות העסקה תעבור החברה את שווי מיליארד ש”ח בבורסה הישראלית, יקבל כהן 18 מיליון דולר (68 מיליון ש”ח) נוספים. כהן ימשיך להחזיק ב-4.99% מהחברה, כפי שמתיר החוק.

על פי מזכר ההבנות שנחתם כוללת העסקה את העברת הבעלות המלאה (100%) על שלד המפעל של “תיקון עולם” באזור התעשייה “ציפורית” שבצפון הארץ, וכן 74% מחוות הקנאביס הפעילה של החברה בישוב כפר יהושע. כל מערך השיווק וההפצה, כולל בית המרקחת הנמצא בשלבי הקמה במרכז ת”א, יעברו גם הם בבעלות מלאה. החברה תקבל גם את הזכות על שיווק זני הקנאביס המפורסמים של החברה בישראל בעבור תמלוגים בסך 5% משווי המכירות לכהן.

במזכר ההבנות נרמז כי ייתכן שחברת “קנביט” תשנה בהמשך את שמה ל”תיקון עולם” ותנהל את כלל הפעילות שלה בתחום הקנאביס תחת מותג זה, הנחשב לחזק במיוחד ואחד הבולטים בעולם, אם כי כאמור הוא יוגבל לשימוש בישראל ובמדינה אירופית נוספת בה אין כיום לתיקון עולם פעילות קיימת.

עם השלמת העסקה, שעל פי מזכר ההבנות חייבת להיחתם עד סוף שנת 2019 וכפופה עוד לבדיקת נאותות ואישור היק”ר ומשרד הבריאות, תהפוך “קנביט”, הנסחרת היום בבורסה בשווי 241 מיליון ש”ח, לאחת משתי חברות הקנאביס הגדולות בישראל, שכן היא תחלוש על כל שרשרת הייצור – מריבוי וגידול, דרך מפעל ייצור ועד שינוע ונקודות אספקה בבתי מרקחת פרטיים.

צחי כהן, הבעלים הנוכחי של “תיקון עולם” אשר הקים את החברה לפני למעלה מעשור, נאלץ למכור את החברה בהוראת בית המשפט לאחר מידע מודיעיני חסוי שמסרה המשטרה ולפיו כהן מעורב עם ארגוני פשיעה לכאורה. הוא נשאר בעלים של הפעילות הגלובלית של החברה שתתנהל תחת המותג “תיקון” (TIKUN). הוא מנוע על פי מזכר ההבנות מלעסוק או לייעץ בתחום הקנאביס בישראל ולא יוכל להתחרות ב”קנביט” במשך 4 שנים לפחות ממועד החתימה על ההסכם.

בשיאה החזיקה “תיקון עולם” כ-16 אלף מטופלים בישראל והיא נחשבה למובילה הבלתי מעורערת בשוק, עד השנה האחרונה במהלכה ספגה שוב ושוב “מכות” מהרגולטור, נאלצה לסגור את החווה לאחר ממצאים על עובש וחומרי הדברה, ולבסוף להקפיא את הפעילות לגמרי ולנתק את הקשר עם המטופלים שעברו לחברה אחרת.

“קנביט” נכנסה לפני כשנה לפעילות בבורסה הישראלית ומאז הקימה חוות גידול קנאביס באזור ים המלח. בימים אלו נמצאת החווה לקראת סיום שלב ההרצה ואמורה להתחיל בגידול מסחרי של קנאביס בחודשים הקרובים. יו”ר קנביט הוא מפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו, ומנכ”לית החברה היא חברת הכנסת לשעבר יפעת קריב. בין המשקיעים בחברה גם יו”ר סודה-סטרים דניאל בירנבאום. יו”ר הועדה המדעית של קנביט הוא פרופ’ רפאל משולם.

על העסקה התמודדו 4 חברות נוספות מלבד “קנביט”, כולל “אינטרקיור” (קנדוק) של אהוד ברק, “בזלת” של מאיר אריאל, “יוניבו” של גולן ביטון ו-IMC של אורן שוסטר. לבסוף כאמור ניצח בעלי קנביט, שהציג את ההצעה הנדיבה ביותר.

מקנביט נמסר: “אנו מכוונים להיות חברה בעלת שם עולמי בתחום הקנאביס, שחקן מוביל, בייצור קנאביס ומוצריו ובהובלת מחקרים רפואיים, קידום טכנולוגיות וחדשנות”. לדבריהם “זו עסקת ענק זו והיא בשורה לשוק הקנאביס ובשורה למטופלים”.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר